tiistai 5. toukokuuta 2015

Ehdolla puoluevaltuuskuntaan

Etelä-Karjalan Vihreät Naiset ry ja Imatran Seudun Vihreät ry esittävät minua puoluevaltuuskunnan jäseneksi. Alla on esittelyni Kaakkois-Suomen Vihreiden kevätkokouksen päätösten pohjaksi. 

Olen Anniina Kontiokorpi, 33-vuotias DI ja projektipäällikkö Parikkalasta. Työskentelen Parikkalan kunnan teknisessä toimessa rakennuttamisinvestointien parissa. Olen syntynyt Uukuniemellä ja paluumuuttanut Parikkalaan vuonna 2011. Paluumuutto sai poliittisen kiinnostuksen heräämään. Lähdin ehdolle kunnallisvaaleissa 2012 ja tulin valituksi ensimmäiseksi koskaan vihreäksi valtuutetuksi Parikkalassa. Olen aikaisemminkin ollut aktiivinen yhdistystoimija mm. Etelä-Karjalan lintutieteellisessä yhdistyksessä ja Karjalan Pyhäjärvi ry:ssä. Tärkeimmät harrastukseni ovat lintu- ja luontoharrastuksen lisäksi valokuvaaminen, pyöräily ja kuntosali. Kerään pesimäbiologista aineistoa uhanalaisesta valkoselkätikasta ja selkälokista. Lisäksi hoidan vapaaehtoisena luonnonvaraisia loukkaantuneita eläimiä. 

Poliittiset luottamustoimeni:
- kunnanvaltuutettu 1.1.2013-
- kunnanhallituksen jäsen 1.1.2013-30.8.2013
- teknisen lautakunnan jäsen 1.1.2013-31.12.2014
- varavaltuutettu TEK 1.8.2014-31.7.2017
- kunnan valiokunnan jäsen TEK 1.8.2014-31.7.2017
- Imatran Seudun Vihreät ry, sihteeri 
- Eduskuntavaaliehdokas 2015

Olen lisäksi jäsenenä Etelä-Karjalan Vihreät Naiset ry:ssä, Maaseutu- ja erävihreät ry:ssä sekä VIITE - Tieteen ja teknologian Vihreät ry:ssä. Olen aito maaseutuvihreä, joka on nähnyt maailmaa niin Parikkalan kuin Suomenkin ulkopuolella. Olen toiminut maaseudun ja elinkeinojen kehittämistehtävissä sekä innovaatiotoiminnassa edelliset neljä vuotta. Lisäksi minulla on näkemystä energian ja ruuan tuotantoon liittyen ja omaan henkilökohtaista kokemusta mm. bioenergian ja sianlihan tuotannosta. Ympäristön- ja luonnonsuojelu sekä uhanalaisten lajien suotuisa suojeluntaso ovat myös poliittisen mielenkiintoni kohteena. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.